Kategori: <span>Kreativa industrin</span>

Kategori: Kreativa industrin

Berättande för varumärkesutveckling i en interaktiv miljö

Berättande för varumärkesutveckling är en praktisk aktivitet som syftar till att engagera det mänskliga sinnet. Medan data är en egen form av poesi, i det första steget som mest fungerar för datorer och digitala applikationer, men som i nästa steg kan hjälpa dig att förenkla göromål i din vardag och arbetsliv. …

Problemlösning – Kärnan för lärande i arbetslivet

Problemlösning – kärnan för lärande i arbetslivet? Detta innebär även förmåga att upptäcka möjligheter och förbättra agerande i arbetslivsrelaterade situationer, både när det gäller aktion och interaktion. Pedagogiken bakom detta blir ett problembaserat och kollaborativt lärande där den studerandes entreprenöriella egenskaper tränas i verklighetsbaserade situationer. Entreprenöriella pedagogiska metoder Joseph A. …

Inklusive allt för Gamers när Atari hotell byggs

Det ikoniska spel- och underhållningsvarumärket Atari har tillkännagett ett avtal med GSD Group, en innovations- och strategibyrå, som förvärvar rättigheterna att bygga Atari-hotell med videospel-teman i USA. Visionen är att bygga unik logiupplevelse med engagerande upplevelser för alla åldersgrupper och spelförmåga. Konceptet inkluderar den senaste av Virtuella och Augmented Reality-teknologier …

Få kreativitet att fungera – Med design tänkande som drivkraft

Lyssna på storyn om design tänkande och kreativitet {Play} Att beskriva forskningen kring kreativitet är som fabeln om de blinda männen som försöker beskriva en elefant genom att röra vid olika delar av djuret. Där en rör vid svansen och säger att det är som en orm, och en annan rör …

Entreprenörskap på alla nivåer i det digitala samhället

Termen “Industrie 4.0” kommer ursprungligen från den tyska regeringens hightech strategi som utgår från att påskynda och förstärka digitaliseringen av industriproduktion. Termen har efter introduktionen 2011 snabbt blivit allmänt erkänd och används över hela världen. Industri 4.0 har följts av SME 4.0 (små- och medelstora företag) och Teaching 4.0, och även dessa …

EU Kommissionen tänker digitalt men inte för den integrerande Bokmarknaden

eLearningworld Weekly Review Carlos Moedas, EU:s forskningskommissionär, sade denna vecka att allmänheten bör få öppen access till forskning som finansierats av samhälliga institutioner. Han hävdar att forskningspubliceringsföretag bör anpassa sina affärsmodeller till ett system med öppen access. Moedas sade vidare: “There is a revolution happening in the way science works. …

Frugal Innovation för att förbättra lärande del 2

Sann innovation utvecklas ur knapphet. Från knapphet kommer också enkelhet, vilket bara kan produceras med mänsklig kreativitet ofta utan behov av stora resurser. Faktum är att enorma resurser ibland kan vara ett hinder för sann innovation eftersom de grundläggande drivkrafterna som nämndes ovan består av motsatsen: Knapphet. I en skolmiljö …

Skolans digitalisering Del 3 från skyddsrum till kollaborativ plattform

Denna tredje del av denna artikelserie tar avstamp i hur meningsfull trendspaningen i Horizon Report Europe 2014 Schools Edition egentligen är. I betydelsen hur dessa trender som beskrivs i rapporten skulle kunna genomföras i den praktiska undervisningen. Varför får dessa trender fotfäste? Det korta svaret är att teknikutvecklingen nu har …