Kategori: <span>Digital Marknadsföring</span>

Kategori: Digital Marknadsföring

Trender för innehållsmarknadsföring 2022

Lyssna på storyn {Play} Användargenererat innehåll är en av dagens viktigare trender för innehållsmarknadsföring, men hur engagerar du människor för att bli en del av en sådan samarbetsmiljö? Då marknadsundersökningar visar att 70 procent litar på användargenererat innehåll över innehåll direkt från källan. Men hur lyckas man? Här är några …

Interaktiv Marknadsföring i rätt tid och rum

Lyssna på Storyn {Play} Kraften i en story kan vara gränslös. I den digitala era återvinner denna metod från Antiken även den huvudsakliga kommunikationskanalen från denna tid, alltså word-of-mouth, eller en ny form i säljsammanhang, nämligen interaktiv marknadsföring. Idag betyder inte detta nödvändigtvis one-to-one-kommunikation som sprids genom ett avgränsat lokalt …

Scale for Impact-grundaren Alessio Pieroni lanserar Exponentiell Marknadsföring: En tillväxthackningsbok för onlineföretagare

Lyssna på storyn {Play} Tidigare CMO av Mindvalley och grundare av Scale for Impact, Alessio Pieroni, har just lanserat sin första bok, Exponentiell Marknadsföring. I den undervisar han S.C.A.L.E. och L.E.A.D. ramverk för tillväxt för onlineföretagare som vill skala sina företag till 8 siffror omsättning och vidare. Alessio Pieroni demokratiserade …

Använda data effektivt för att förbättra kundupplevelsen

Lyssna på storyn {Play} Om du har kommit på ett effektivt sätt att hantera ditt företags data, då är det dags att påbörja seriös innovation. Men det finns fallgropar, databehandling kan vara problematisk. Ofta är stora och komplexa datamängder svåra (i bästa fall) för varumärken att fånga in, använda data …

Lär känna de högst rankade mobila UI-UX-trenderna 2022

Lyssna på storyn {Play} Funderar du på att förbättra tillgängligheten till din mobilapplikation eller vill du skapa en för målgruppen? Om ja bör du vara medveten om mobilappens UI-UX-designtrender som kommer att vara tongivande 2022. Detta år, 2022, som är ytterligare ett år att skapa och fördjupa ditt varumärkes framgångssaga …

Strategi och verktyg för digital marknadsföring

George S. Day, professor i marknadsföring vid Wharton Business School, identifierar samspelet mellan tre omvälvande drivkrafter för att hantera marknadsföringsaktiviteter i den digitala tidsåldern, som omvandlar strategi och verktyg för digital marknadsföring. För det första, effekten av digital teknik För det andra, den förändrade rollen för Chief Marketing Officer (CMO) …

Forskning om Digital Marknadsföring för bättre Interaktion

Neurovetenskapsforskning visar hur användarna reagerar på och engagera sig med in-app mobilvideoannonser. Syftet med forskningen var att hjälpa marknadsförare av digital marknadsföring att förstå grundstenarna för att få högre engagemang för en annons. För att få mer mänsklig uppmärksamhet för att förstärka ditt varumärke. I studien undersöktes användarnas reaktioner på …

Innehållsmarknadsföring i en utökad virtuell verklighet

Fröna till en framtid med utökad virtuell verklighet för alla typer av innehåll växer redan. För där det finns innehåll finns det också en växande grogrund för olika typer innovationer inom marknadsföring. Dessutom är detta nya område ett guldfält för stora berättare allteftersom tekniken förbättras. VR-innehållsmarknadsföring En forskningsrapport från Ericsson …