Neurovetenskapsforskning visar hur användarna reagerar på och engagera sig med in-app mobilvideoannonser. Syftet med forskningen var att hjälpa marknadsförare av digital marknadsföring att förstå grundstenarna för att få högre engagemang för en annons. För att få mer mänsklig uppmärksamhet för att förstärka ditt varumärke. I studien undersöktes användarnas reaktioner på annonser i två olika annonsformat, men med samma kreativa resultat.
Digital marknadsföring som ökar engagemang
Forskarna, Dr Thomas Ramsoy, PhD, VD, Neurons Inc. och adjungerad professor vid Köpenhamns universitet, och Diana Lucaci, neuromarketingexpert och VD för True Impact fann att:
“… inbäddade opt-in-annonser som belönade uppmärksamhet och presenterades inom ramen för användarens app-upplevelser gav åtta gånger mer mentalt engagemang, och fick mer än tre gånger mer tid som spenderades med varumärket. Och betydligt högre varumärkesrespons och positiva känslor än standard videoannonser. “
Metoden baserades på att använda vetenskaplig graderingsteknik för att undersöka deltagarnas interaktioner. Detta inklusive neuro- och biometriska svar före, under och efter ögonblicket för annonsleverans.
Författad av
LarsGöran Boström©
Tjänster för Digital Marknadsföring och Varumärkeshantering


Öppnar i ny tab