Trender för innehållsmarknadsföring 2022

Trender för innehållsmarknadsföring 2022

Trender för innehållsmarknadsföring 2022

Lyssna på storyn

{Play}

Användargenererat innehåll är en av dagens viktigare trender för innehållsmarknadsföring, men hur engagerar du människor för att bli en del av en sådan samarbetsmiljö? Då marknadsundersökningar visar att 70 procent litar på användargenererat innehåll över innehåll direkt från källan. Men hur lyckas man? Här är några idéer. Var personlig, gör ditt innehåll interaktivt för att få publiken att svara i form av kommentarer, recensioner och helt enkelt betygsätta, samt skriva berättelser om din produkt, tjänst eller varumärke. Förutom sociala medier i allmänhet kan gamifiering vara en utlösare för att öka engagemanget i en sådan miljö för att omvandla publiken till samarbetspartners för ömsesidig framgång.

Designtänkande för att rikta in sig på människor och deras behov

Att använda en designtänkande metod för din strategi för innehållsmarknadsföring innebär att möta din publik från deras individuella förutsättningar. Data är här guldgruvan både för att få tag på vad som fungerar för redan publicerat innehåll och hur man förbättrar det, och också för att få praktiska underrättelser för kommande kampanjer. Data ger dock sällan en fullständig bild av människors rationella och känslomässiga krav, vilket kräver ytterligare anpassning i form av adaptivt innehåll. Detta kan innebära innehåll i olika format, eller med olika metoder för presentation och interaktivitet etc. Detta flerdimensionella tillvägagångssätt är väl anpassat till kärnan i designtänkandet, människan. Där fokus bör ligga på syftet och riktas mot kampanjens mål, som i princip utgör ekvationen för framgång.

Fokusera långsiktigt för att hitta rätt plats

Genom att bygga en allmän berättelse om ditt varumärke, produkter, tjänster eller / och idéer är en långsiktig process för att hitta mikroögonblick när en människa faktiskt engagerar sig för att köpa. Men det innehåller berättelser för att skapa nya platser för att interagera med din publik och bygga ytterligare samarbete och försäljning. Designtänkandet handlar naturligtvis också om den allmänna kontinuerliga berättelsen som bygger andan och designen, men ännu mer de kortsiktiga budskapen som på ett mer direkt sätt kommunicerar med publiken. Där målet är både att hålla sig till den allmänna historien och också att få människor att vidta åtgärder, ofta inte direkt för att köpa, men att engagera sig i ditt varumärke och dess innehåll. Mikroögonblicken kommer att visa sig så småningom för att uppnå det ultimata målet för din marknadsföring.

Engagemang med dynamiskt innehåll

Dynamiskt innehåll anpassar sig till målgruppen individuellt och inkluderar interaktivitet som en inbjudan till att mottagaren ska bli samarbetspartner eller spelare. Konceptet gör att marknadsföringen går från enkelriktad radio och tv sändning till engagemang, interaktion och samskapande. Med digital teknik är möjligheterna oändliga för innehållsmarknadsspelaren med olika former av gamification, spel, personlig design, interaktiv video etc. Där vinsten för publiken förutom ökat engagemang kan vara rabatter eller andra personliga fördelar. Medan applikationen förutom de engagerande mekanismerna främjar varumärket och utökar kunskapen om dess produkter och tjänster.


ELEARNINGWORLD TJÄNSTER

VarumärkeshanteringSponsormarknadsföringStoryteller för företag ger praktisk engagerande information och lärande med integrerad interaktivitet som empower alla intressenter i ditt företag. Detta inkluderar mängder av funktioner för inlärning, marknadsföring och varumärkeshantering. Formatet för distributionen är interaktiva böcker och appar, kurerade länkar och bloggposter.

Vi samarbetar med Marknadsföringsbyråer, Mediaföretag, och direkt med företag av alla storlekar. Förutom elearningworld.se är elearningworld.eu tillgänglig

Är Du en matentusiast? Om ja, så är detta communityt för dig!Skapa blogg poster, diskutera på forumet, skapa interaktiva böcker om matkultur och välmående.

Öppnar i ny tab