Strategi och verktyg för digital marknadsföring

Strategi och verktyg för digital marknadsföring

Strategi och verktyg för digital marknadsföringGeorge S. Day, professor i marknadsföring vid Wharton Business School, identifierar samspelet mellan tre omvälvande drivkrafter för att hantera marknadsföringsaktiviteter i den digitala tidsåldern, som omvandlar strategi och verktyg för digital marknadsföring.

För det första, effekten av digital teknik

För det andra, den förändrade rollen för Chief Marketing Officer (CMO)

För det tredje, framväxande organisatorisk design.

Marknadsföringsstrategi ur ett nytt perspektiv

Dessa förändringskrafter omformar även perspektivet för marknadsföring. Istället för att börja bygga en marknadsföringsstrategi riktad mot utvalda målgrupper arbetar marknadsföraren i en miljö med stora mängder data och kundanalyser. Som utgör grunden för förståelse och kontakt med kunderna. En sådan organisation kräver en tillplattande nätverksstruktur som arbetar med tvärfunktionella aktiviteter och öppenhet. Vidare är den allmänna marknadsföringsstrategin att stärka anpassningsbar kapacitet för att hålla kontakten och bygga nya förbindelser med kunderna.

Verktyg för digital marknadsföring

En studie av 168 storföretags försäljningsmetoder av Accenture Institute for High Performance visar att 76% använder machine learning för högre försäljningstillväxt. Genom att AI-programvara kontinuerligt lär av organisationens stora mängder data och förser den mänskliga säljkåren i realtid med förbättrad business intelligence dom leder till ökad försäljningen och förbättrad marknadsföring. Författarna till rapporten, H. James Wilson, Narendra Mulani, och Allan Alter, identifierar tre dimensioner där AI hjälper säljprocesser. För det första förklarar eller bringar klarhet i data. För det andra förbättrar det utsikterna till datadrivna experiment, och för det tredje automatiserar administrativa uppgifter som ger mer tid att sälja för den mänskliga säljkåren.

Fler verktyg för marknadsföring i den digitala eran

Medieföretaget CBS har i samarbete med Nielsen har utvecklat en ny metod baserad på neurovetenskap för att mäta reklamfilmers genomslagskraft. När du lägger ihop alla neurovetenskapliga kriterier kan 77% av en annons styrka förutspås. 60 videoannonser för konsumentmarknaden utvärderades i den första studien.

“Vi tror att detta är den heliga graalen för marknadsförare: förtroende i att veta den kreativa potentiella inverkan på den nedersta raden, innan den ens kommer till marknaden.”

Dr Carl Marci, neuroforskare vid Nielsen Consumer Neuroscience.

Författad av
LarsGöran Boström©


eLearningworld tjänster

Sponsrade artiklar och annan Innehållsmarknadsföring

Är Du en matentusiast? Om ja, så är detta communityt för dig!Skapa blogg poster, diskutera på forumet, skapa interaktiva böcker om matkultur och välmående.

Öppnar i ny tab