Lyssna på storyn
I denna anda identifierar Emily Newton fem trender inom STEM-utbildning publicerade i Euroscientist där det andra fokuserar STEAM-konceptets mjuka färdigheter. Hon skriver: “Alltför länge har människor sett vetenskap och konst som för olika och oförmögna att blandas. Men kreativa ämnen som musik och bildkonst kan hjälpa eleverna att bli mer anpassade och bättre problemlösare.” I en värld med artificiell intelligens och robotar, där automatisering utgör grunden för industriell produktion och nästan varje del av resten av samhället. Så är kreativitet, kollaborativt samarbete och problemlösning några av de viktigaste hörnstenarna för arbetslivet. STEAM-utbildningen bör i denna anda, för att maximera resultatet, börja i tidig ålder, även bland förskolebarn. Digitalt lärande Författad av Författare till boken Learning Design in Practice for Everybody och utvecklare av SOE PublishingLab STEM till STEAM
För att optimera denna blandning av vetenskap, teknik, teknik, konst och matematik, bildar digitalt lärande bron för att göra det effektivt. Interaktiviteten, learning by doing och direkt feedback är bland andra funktioner det som gör det till en mycket engagerande miljö att förbereda barnen för det digitala samhället. Läs mer om STEM-trenderna som Emily Newton identifierade här.
LarsGöran Boström©
Öppnar i ny tab