AR och VR integreras i doktoranders kompetensutveckling

AR och VR integreras i doktoranders kompetensutveckling

AR och VR integreras i doktoranders kompetensutvecklingRochester University lanserar ett nytt initiativ för attAR and VR added to doctoral student’s skills development tillämpa augmented och virtual reality på doktorandutbildningar. Fokus är inriktat på hälsa, utbildning, produktdesign, fjärrkommunikation, underhållning och andra områden. 62 doktorander ska utbildas i de färdigheter för att kunna dra nytta av AR / VR-teknologier. Med det ytterligare målet att inspirera dem till ett bredare kulturellt och samhälleligt synsätt på dessa teknologier.

AR och VR integreras – praktikplatser

Initiativet inkluderar även praktikplatser inom industriell verksamhet i företag som Facebook, Microsoft, Nvidia och Vuzix. Mujdat Cetin, professor i elektroteknik och datateknik, kommenterar på följande sätt: Dessa företag “kommer att vara angelägna om praktikanternas kompetens för permanenta anställningar inom forskning efter examen.”

Flera andra evenemang kommer att äga rum inom detta initiativ som t.ex. en studentdriven konferens. Då 300 andra STEM-studenter vid universitetet kommer att vara involverade inom olika aspekter av utbildningen och den professionella utvecklingen. Initiativet finansieras av National Science Foundation.

NYHETER FRÅN ELEARNINGWORLD MEDIA

 

Interaktiva Böcker med Gamification snart med Augmented Reality-funktioner utvecklas på vår plattform Storyteller on eLearningworld.

Är Du en matentusiast? Om ja, så är detta communityt för dig!Skapa blogg poster, diskutera på forumet, skapa interaktiva böcker om matkultur och välmående.

Öppnar i ny tab