Lyssna på storyn
Studien inkluderade 162 barn mellan 10 och 13 år. Barnen ombads att utföra en rad uppgifter som mätte deras utforskande och beslutsfattande färdigheter. Forskarna fann att barn som uppfattade sin barndom som oförutsägbar var mindre benägna att utforska nya alternativ i uppgifterna. De var också mer benägna att upprepa tidigare val, även när dessa val inte var det bästa alternativet. Forskarna drar slutsatsen att deras resultat tyder på att oförutsägbara barndomar kan ha en negativ inverkan på barns lärande och utveckling. De skriver att barn som är mindre benägna att utforska kan gå miste om viktiga möjligheter att lära och växa. De kan också utveckla en preferens för förtrogenhet, vilket kan göra det svårt för dem att anpassa sig till nya situationer. Forskarna säger att deras resultat kan få viktiga konsekvenser för insatser som syftar till att förbättra barns lärande och utveckling. De menar att insatser bör fokusera på att hjälpa barn att utveckla en känsla av förutsägbarhet och trygghet i sina miljöer. Det är också viktigt att de också hjälper barn att lära sig att utforska och fatta beslut i en mängd olika situationer. Källa: PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES (PNAS) eLearningworld News Registrera dig för vårt kostnadsfria nyhetsbrev – klicka här Vi erbjuder en mängd olika annonseringsalternativ inom Native Advertising och andra anpassade lösningar för att hjälpa dig att nå din målgrupp och uppnå dina marknadsföringsmål. Klicka här för mer information Öppnar i ny tabMindre benägenhet att utforska och lära sig
Learn more about interactive books from SOE PublishingLab Makerspace – four video presentations – click below
Native Advertising on eLearningworld