Lyssna på storyn
Enligt den federala utbildningsministern Bettina Stark-Watzinger markerar StartChances-programmet en vändpunkt i utbildningspolitiken. Att de är engagerade i ett evidensbaserat tillvägagångssätt och söker kontinuerlig feedback från det vetenskapliga samfundet under hela genomförandet. Finansieringsriktlinjerna ska garantera att StartChances kan uppnå största möjliga effekt som ett program för lärande. Vetenskapligt stöd är en grundläggande komponent i StartChances och är utformad för att maximera lika möjligheter. Ett finansierat forskningsnätverk kommer att arbeta för att: Nätverket kommer att vara tvärvetenskapligt och förenar pedagogisk forskning och praktik. Den kommer att samarbeta med en extern programutvärdering för att kontinuerligt utvärdera och finjustera StartChances effektivitet. Det övergripande målet är att vårda en kultur av lyhördhet och innovation inom utbildningsstrukturer, vilket utökar förmånerna över hela landet. Finansieringsriktlinjerna återspeglar insikterna från akademiker och pedagoger som samlats in under programmets utformning. Snabb utveckling och nära federalstatssamordning var kännetecken för denna process. Öppnar i ny tabBakgrund