Kategori: <span>Integrerad storytelling</span>

Kategori: Integrerad storytelling

Interaktiv innehållsmarknadsföring för ett nytt decennium

För mer än ett år sedan publicerades fyra korta artiklar om innehållsmarknadsföring i en serie av fem på eLearningworld.eu. Den femte artikeln som skulle vara en utvärdering av effektiva innehållsmarknadsföringsverktyg och tjänster publicerades emellertid inte. Detta för att efter att ha undersökt och testat flera sådana tycktes ingen uppfylla våra …

Bokens renässans med hjälp av digital teknik

De två föregående delarna om bokutgivning hämtade mestadels inspiration från bokbranschens omvandling vid industrisamhällets födelse där en av förgrundsgestalterna var Lars Johan Hierta. En annan, men som idag är mindre känd var Karl Kullberg, som bland mycket annat förfasades över det nya massmedielandskapets snuttifiering och menade att litteraturen var den …

Dags att uppgradera bokens format enligt forskningsstudie

En forskningsstudie baserad på University of Michigan undersökningsprojekt “Monitoring the Future” som har pågått sedan 1975 visar att endast 16% av amerikanska tonåringar läste böcker utanför skolutbildningen, medan antalet på 70-talet var 60%. TV och film visar en liknande minskning av uppmärksamhet från tonåringar. Samtidigt som sociala medier för många har …

Storytelling för individcentrerad kommunikation

Ren information är endimensionell och saknar ofta förmågan att säkerställa sanningsenligheten för mottagaren för vad som kommuniceras. Då sådana dator liknande data är tråkiga och inte bildar broar till engagemang. Lösningen är att du behöver något för att tillfredsställa mottagarnas känslomässiga intelligens. Din information bör därför bli flerdimensionell för att …

Berättande och korta klipp: Fler yngre läser längre

Stora mängder korta meddelanden sköljer över oss. Mening och förståelse är åsidosatt till förmån för korta meddelanden. Utvecklingen av den digitala världen är med detta synsätt bara ännu ett steg i utvecklingen av industrisamhällets massproduktion och massmedier där kvantitet alltid är viktigare än kvalitet. Vid sidan av ny teknologi kritiseras …